Educatieve bachelor in het secundair onderwijs - Vervolgtraject Bachelor Secundair Onderwijs na Specifieke Lerarenopleiding : 120 SP - 2024-25
1. Vervolgtraject na Specifieke Lerarenopleiding : 60 SP
Aardrijkskunde
AA vakinhoud I.1 Thema 1 De actieve aarde
SP: 3
AA vakinhoud I.2 Thema 2 Duurzaam gebruik van energiebronnen, Thema 3 Bevolkingsvraagstukken
SP: 3
AA vakinhoud I.3 Thema 4 Bodem onder je voeten, Thema 5 Landbouw als ruimtegebruiker
SP: 3
AA vakinhoud II.1 Thema 6 Cartografie en GIS, Thema 7 Toerisme als economische sector
SP: 3
AA vakinhoud IV.1 Thema 17, regio's onder de loep - thema 18, geopolitiek van milieuproblemen en thema 19, extra muros in grootstad
SP: 3
AA vakinhoud II.2 Thema 8 Havens als economische poorten, Thema 9 Geomorfologie
SP: 3
AA vakdidactiek III
SP: 3
AA vakinhoud II.3 Thema 10 Verstedelijking in de wereld
SP: 3
AA Werkplekleren III + IV
SP: 6
Bewegingsrecreatie
BR Vakinhoud IV.1 Trendsporten
SP: 3
BR Werkplekleren III + IV
SP: 6
BR vakinhoud I+II.1 Terugslagsporten
SP: 3
BR vakinhoud I+II.2 Omnisport
SP: 3
BR vakinhoud I.3 Sportmanagement
SP: 3
BR vakinhoud I.4 Gezondheid
SP: 3
BR vakinhoud II.3 EHBO
SP: 3
BR vakinhoud II.4 Fitness
SP: 3
BR vakinhoud II.5 Avonturensport
SP: 3
Biologie
BI vakinhoud IV.1 Review basisleerstof biologie uit TS1
SP: 3
BI vakdidactiek III
SP: 3
BI Werkplekleren III + IV
SP: 6
BI vakinhoud I.1 NW De plant en zijn omgeving
SP: 3
BI vakinhoud I.2 NW Materie en interactie
SP: 3
BI vakinhoud I.3 NW Kracht en energie
SP: 3
BI vakinhoud II.1 De mens en zijn lichaam
SP: 3
BI vakinhoud II.2 De mens in interactie met zijn omgeving
SP: 3
BI vakinhoud II.3 Biodiversiteit
SP: 3
Economie
EC vakinhoud I.1 Handel
SP: 3
EC vakinhoud IV.1 Logistiek en organisatie
SP: 3
EC vakinhoud I.2 Boekhouden - basis
SP: 3
EC vakdidactiek III
SP: 3
EC vakinhoud I.3 Micro-economie
SP: 3
EC Werkplekleren III + IV
SP: 6
EC vakinhoud II.1 Boekhouden - resultaten
SP: 3
EC vakinhoud II.2 Boekhouden - analyse en uitdieping
SP: 3
EC Vakinhoud II.3 Macro-economie deel 1
SP: 3
Engels
EN vakinhoud IV.1 Taal en Cultuur
SP: 3
EN Werkplekleren III + IV
SP: 6
EN vakinhoud I.1 Mondelinge vaardigheden
SP: 3
EN vakinhoud I.2 Schriftelijke vaardigheden
SP: 3
EN vakinhoud I.3 Taalbeschouwing
SP: 3
EN vakinhoud II.1 Mondelinge vaardigheden
SP: 3
EN vakinhoud II.2 Schriftelijke vaardigheden
SP: 3
EN vakinhoud II.3 Taalbeschouwing
SP: 3
EN vakdidactiek III
SP: 3
Frans
FR vakinhoud IV.1 Taal en Cultuur
SP: 3
FR vakdidactiek III (even jaren)
SP: 3
FR Werkplekleren III + IV
SP: 6
FR vakinhoud I.1 Mondelinge vaardigheden en cultuur
SP: 3
FR vakinhoud I.2 Schriftelijke vaardigheden
SP: 3
FR vakinhoud I.3 Taalbeschouwing
SP: 3
FR vakinhoud II.1 Mondelinge vaardigheden en cultuur
SP: 3
FR vakinhoud II.2 Schriftelijke vaardigheden
SP: 3
FR vakinhoud II.3 Taalbeschouwing
SP: 3
Geschiedenis
GE vakinhoud I.1 Prehistorie en ONO
SP: 3
GE vakinhoud I.2 Griekse wereld
SP: 3
GE vakinhoud I.3 Rome
SP: 3
GE vakinhoud II.1 Middeleeuwen
SP: 3
GE vakinhoud II.2 Vroegmoderne tijd - politiek
SP: 3
GE vakinhoud II.3 Vroegmoderne tijd - sociale en economische ontwikkelingen
SP: 3
GE vakinhoud IV.1 Wereldgeschiedenis
SP: 3
GE vakdidactiek III (even jaren)
SP: 3
GE Werkplekleren III + IV
SP: 6
Gezondheidsopvoeding
GEZ vakinhoud IV.1 Gezondheid en preventie
SP: 3
GEZ vakdidactiek III
SP: 3
GEZ Werkplekleren III + IV
SP: 6
GEZ vakinhoud I.1 Voedingsleer
SP: 3
GEZ vakinhoud I.2 Personenzorg
SP: 3
GEZ vakinhoud I.3 Basis chemie
SP: 3
GEZ vakinhoud II.1 Levensmiddelenleer
SP: 3
GEZ vakinhoud II.2 Sociale wetenschappen
SP: 3
GEZ Vakinhoud II.3 Atelier zorg
SP: 3
Islamitische godsdienst
IG vakinhoud IV.1 Inhoudelijke uitdieping en onderzoek
SP: 3
IG vakdidactiek III
SP: 3
IG Werkplekleren III + IV
SP: 6
IG vakinhoud I.1 Het leven van Mohamed
SP: 3
IG vakinhoud I.2 Inleiding tot de geloofsleer
SP: 3
IG vakinhoud I.3 Geschiedenis en cultuur
SP: 3
IG vakinhoud II.1 Theologie en filosofie
SP: 3
IG Vakinhoud II.2 Inleiding tot de Koranwetenschappen
SP: 3
IG Vakinhoud II.3 Inleiding tot de Hadithwetenschappen
SP: 3
Lichamelijke Opvoeding
LO vakinhoud IV.1 Bewegingswetenschappen
SP: 3
LO vakdidactiek III
SP: 3
LO Werkplekleren III + IV
SP: 6
LO vakinhoud I+II.1 Doelsporten
SP: 3
LO vakinhoud I+II.2 Dans en gevechtssport
SP: 3
LO vakinhoud I.3 Individuele sporten
SP: 3
LO vakinhoud I.4 Anatomie
SP: 3
LO vakinhoud II.3 Individuele sporten
SP: 3
LO vakinhoud II.4 Bewegend kind
SP: 3
Mode
MO vakinhoud IV.1 CAD/CAM
SP: 3
MO vakdidactiek III
SP: 3
MO Werkplekleren III + IV
SP: 6
MO vakinhoud I.1 Vormgeving
SP: 3
MO vakinhoud I.2 Creatie en lifestyle
SP: 3
MO vakinhoud I.3 Realisatie
SP: 3
MO vakinhoud II.1 Retail en styling
SP: 3
MO vakinhoud II.2 Digital design
SP: 3
MO vakinhoud II.3 Atelier
SP: 3
Muzikale Opvoeding
MU vakinhoud IV.1 Musiceren
SP: 3
MU vakdidactiek III
SP: 3
MU Werkplekleren III + IV
SP: 6
MU vakinhoud I.1 Musiceren
SP: 3
MU vakinhoud I.2 Algemene muzikale vorming
SP: 3
MU vakinhoud I.3 Arrangeren
SP: 3
MU vakinhoud II.1 Musiceren
SP: 3
MU vakinhoud II.2 Algemene muzikale vorming
SP: 3
MU vakinhoud II.3 Arrangeren
SP: 3
Nederlands
NE vakinhoud IV.1 Keuzeproject
SP: 3
NE vakdidactiek III Focus receptieve vaardigheden (even jaren)
SP: 3
NE Werkplekleren III + IV
SP: 6
NE vakinhoud I.1 Mondelinge vaardigheden
SP: 3
NE vakinhoud I.2 Schriftelijke vaardigheden
SP: 3
NE vakinhoud I.3 Taalbeschouwing
SP: 3
NE vakinhoud II.1 Jeugdliteratuur
SP: 3
NE vakinhoud II.2 Fictie (Literaire teksten)
SP: 3
NE vakinhoud II.3 Fictie (Poëzie, theater en film)
SP: 3
Niet-confessionele zedenleer
NCZ vakinhoud IV.1 Lespakketten
SP: 3
NCZ vakdidactiek III
SP: 3
NCZ Werkplekleren III + IV
SP: 6
NCZ vakinhoud I.1 Niet Confessionele Zedenleer
SP: 3
NCZ vakinhoud I.2 Vrijzinnig humanisme
SP: 3
NCZ vakinhoud I.3 Filosofie (deel1)
SP: 3
NCZ vakinhoud II.1 Interlevensbeschouwelijke dialoog
SP: 3
NCZ vakinhoud II.2 Filosofie (deel 2)
SP: 3
NCZ vakinhoud II.3 Analyse van ethische vraagstukken (deel 1)
SP: 3
Project Algemene Vakken
PAV vakinhoud IV.1 Wereldproblemen
SP: 3
PAV vakdidactiek III
SP: 3
PAV Werkplekleren III + IV
SP: 6
PAV vakinhoud I.1 Belgische geschiedenis
SP: 3
PAV vakinhoud I.2 Ontwikkeling
SP: 3
PAV vakinhoud I.3 Methodiek
SP: 3
PAV vakinhoud II.1 Functionele rekenvaardigheden
SP: 3
PAV vakinhoud II.2 Functionele taalvaardigheden
SP: 3
PAV vakinhoud II.3 Actualtiteit
SP: 3
Techniek
TE vakinhoud IV.1 Biotechniek
SP: 3
TE vakdidactiek III
SP: 3
TE Werkplekleren III + IV
SP: 6
TE vakinhoud I.1 Proeven van techniek
SP: 3
TE vakinhoud I.2 Grondstoffen en materialen
SP: 3
TE vakinhoud I.3 Technieken en gereedschappen
SP: 3
TE vakinhoud II.1 Energie
SP: 3
TE vakinhoud II.2 Transport
SP: 3
TE vakinhoud II.3 Constructie
SP: 3
Wiskunde
WI vakinhoud IV.1 Ruimtemeetkunde
SP: 3
WI vakdidactiek III
SP: 3
WI Werkplekleren III + IV
SP: 6
WI vakinhoud I.1 Verzamelingenleer
SP: 3
WI vakinhoud I.2 Logica
SP: 3
WI vakinhoud I.3 Getallenleer
SP: 3
WI vakinhoud II.1 Meetkunde deel 1
SP: 3
WI vakinhoud II.2 Algebra
SP: 3
WI vakinhoud II.3 Driehoeksmeting
SP: 3
2. Vervolgtraject na Specifieke Lerarenopleiding : 60 SP
Internationaal inleefproject
SP: 3
Kies je designlab V + VI
SP: 6
Werkplekleren V + VI, voor de twee onderwijsvakken
SP: 21
Aardrijkskunde
Aardrijkskunde vakinhoud III.1 Thema 14, kosmografie (even jaren)
SP: 3
Aardrijkskunde vakinhoud III.2 Thema 15, weer- en klimaat - thema 16, oceanografie (even jaren)
SP: 3
AA Vakinhoud V.1 Thema 14 kosmografie (even jaren)
SP: 3
AA Vakinhoud V.2 Thema 15 weer- en klimaat - thema 16 oceanografie (even jaren)
SP: 3
AA Vakdidactiek V
SP: 3
Bewegingsrecreatie
BR Vakinhoud V.1 Sportmanagement + doelgroepen
SP: 3
BR Vakinhoud V.2 Training en coaching + Fitheid en gezondheid
SP: 3
BR vakinhoud V.3 Wintersporten
SP: 3
BR vakinhoud III.1 Sportmanagement + doelgroepen
SP: 3
BR vakinhoud III.2 Training en coaching + fitheid en gezondheid
SP: 3
BR vakinhoud III.3 Fitness sporten
SP: 3
Biologie
Economie
Engels
Frans
FR Vakinhoud III.1 Mondelinge vaardigheden en cultuur - Cinema (even jaren)
SP: 3
FR Vakinhoud III.2 Schriftelijke vaardigheden, taalbeschouwing deel 2 (even jaren)
SP: 3
FR vakinhoud V.1 Mondelinge vaardigheden en Cultuur - Cinema (even jaren)
SP: 3
FR vakinhoud V.2 Schriftelijke vaardigheden, taalbeschouwing deel 2 (even jaren)
SP: 3
FR vakdidactiek V (even jaren)
SP: 3
Geschiedenis
GE vakinhoud V.1 Politieke, sociale, culturele, economische stromingen in de moderne en hedendaagse tijd deel 3 (even jaren)
SP: 3
GE vakinhoud V.2 Politieke, sociale, culturele, economische stromingen in de moderne en hedendaagse tijd deel 4 (even jaren)
SP: 3
GE vakdidactiek V (even jaren)
SP: 3
GE vakinhoud III.1 Politieke, sociale, culturele, economische stromingen in de moderne hedendaagse tijd deel 3 (even jaren)
SP: 3
GE vakinhoud III.2 Politieke, sociale, culturele, economische stromingen in de moderne en hedendaagse tijd deel 4 (even jaren)
SP: 3
Gezondheidsopvoeding
Islamitische godsdienst
Lichamelijke Opvoeding
Mode
Muzikale Opvoeding
Nederlands
Niet-confessionele zedenleer
Project Algemene Vakken
Techniek
Wiskunde